9/05/2008

Tut og kjør. Kjøøøøør!

Ah, for et sted jeg har havnet på. Det begynte så bra, med flyturen over. Egen tv i setet, fikk både sett The Visitor og Sex and the City, hørt på musikk og sett musikkvideoer. Sånt synes Iselin er stas, og de 11 timene fra Heatrow til LAX gikk plutselig litt raskere. Bagasjen kom nesten før oss, og alt var like helt. Så begynte det.

Vi fant ikke ut hvor leiebilen vår var fordi undertegnede hadde glemt å printe ut en mail. Ja.. Så vi havnet et heeelt annet sted etter å ha spurt noen som så ut som de hadde peiling. Tilbake til flyplassen, på med Mac´en, frem med mailen, og buss til et nytt sted. To timer tror jeg vi brukte på dette. På vei inn til LA kjørte vi feil, havnet nesten i Malibu, og brukte fint en time på å finne veien tilbake til hotellet. Utslitt! Før vi sjekket inn dro vi en tur innom Ralphs (døgnåpent supermarked) for å få oss noe å spise. Der møtte vi Jonathan, snål kar som har lovet oss mye moro.

Ting går i ett her borte, og jeg har kjørt så mye bil at jeg egentlig ikke tror jeg har gjort noe annet. Amerikanere kan ikke kjøre, skiltingen er noe uvant, seks felts motorvei og det går alltid i 100. En særdeles spennende kombinasjon..

Første dagen kjørte vi til et kjøpesenter som får Sandvika storsenter til å blekne noe voldsomt. Det er ikke stort, uansett hva du måtte tro. Gucci, Versace, Armani, HM, Abercrombie og Zara om hverandre. Forelsket meg helt i et par høstsko fra Michael Kors, men der stopper også den historien, med mindre noen har rundt 3000 norske å gi, ikke låne, meg.

I går kjørte vi, selvfølgelig. Litt rundt i "nærområdet", men avstanden mellom ting her er helt fantastisk, så det tar fort 20 min og komme seg noe sted. Urban Outfitters, Wasteland (LA´s kuleste vintagebutikk), fikset øyenbrynene hos Anastasia (jeg så ut om en klovn resten av dagen, men de har visst peiling, så forbered dere på "en-ny-meg", når jeg kommer hjem) Tok en kaffe på Urth Cafe, så innom Marc by Marc Jacobs, -Stina, de har percy bag fremdeles, skal jeg kjøpe en til deg?, og Diane Von Furstenberg, før vi dro tilbake til hotellet. Spiste middag på Don Antonios, og så en episode av The Hills før vi sovnet.

I dag skal vi på Fred Segal og en tur på Hollywood blvd, før det bærer ut på noe som antageligvis er en kjempe-kjendisbonanza-pre-mtv-vma-fest. Vet ikke heeelt om jeg skal tro på det, men blir sikkert moro :) Vi har, og ikke spør meg hvordan, klart å skaffe oss billetter til MTV VMA på søndag. Vår oppgave er å stå ved den røde løperen, lage liv og se søte ut, så vi skal nok få mettet kjendisbehovet.

Lover at jeg skal prøve å skrive oftere og litt kortere.
Vi har det veldig bra i sol og 30 varme :)

Love I&V

No comments: