9/18/2008

One Way Street

Mitt første møte med San Francisco: Kjørte feil i en enveiskjørt gate, et helt kvartal før jeg ble stoppet av politiet, trodde jeg skulle havne i fengsel og var et nervevrak resten av kvelden. Noen bedre?

Det er nok det jeg kommer til å huske best fra SF. Traumatisk opplevelse. Vi gjorde hele turistbalubaen på mandagen. Det var veldig klart, men kaldt (!) vær, så utsikten til Golden Gate var perfekt. Vi var over alt, nevner fort: Fishermans Warf, Palace of Fine Arts, Full-house husene ved Alamo Square, Chinatown, Union Square, Little Italy, og tok trikken. Sjømannskirken er stengt på mandager, så det ble ikke norske vafler med brunost på oss, utrolig skuffet da jeg fant det ut. SF er en fin og liten by, men jeg er foreløpig en LA-jente, så det holdt med den ene dagen rundt i byen. Spiste herlig middag på en liten italiensk restaurant i North Beach, kaffe på Starbucks og rett i seng.

No comments: