4/12/2010

FERIEBLOGGEN - MAMMA SEND MER PENGER

Denne bloggen ble i all hovedsak opprettet i forbindelse med en tur jeg hadde til Los Angeles høsten 2008. Nå er det april 2010, bloggen er fremdeles her og jeg er tilbake i LA. Det er jeg veldig fornøyd med.

Byen har ikke forandret seg, og LA er en bobble der jeg tror at ting ikke endrer seg i så veldig stor grad. Men det er deilig å komme tilbake. Sist var jeg her i tre uker og rakk å bli kjent med mange deler av byen. Nå kjører vi rundt uten kart eller GPS og later som om vi kan dette, og foreløpig fungerer det overraskende godt. Thea, Karima og Skogli (eller Moth, San Fran og Snowflake som Harry kaller oss) ankom Chateau H fredag formiddag (LA-time) etter å ha reist i godt og vel 17 timer. Da var det deilig å bli møtt med et glass champagne av Harry i et av de hyggeligste og fineste husene jeg noen gang har vært i. Etter å ha slappet litt av tok vi turen ned på butikken og kjøpte burgere og øl. Hei USA. Stupte i seng rundt klokken 22, og våknet grytidlig lørdag morgen. Jetlag er noe drit.

På lørdag rocket vi rundt på Melrose og brukte en pen sum dollars. Ting å bruke penger på: handlenett, sminke, SIM-kort, telefoner, pedikyr, hudpleieprodukter, engangskamera, fine plasterpakker, satin durag (lol), American Apparel, lunsj på Urht Cafe, parkering, plastkopper og sugerør. På ettermiddagen hentet vi van P på flyplassen og stakk på en ulovlig fest ved Echo Park. Det var hella gøy, drinkene kostet $5, de hadde ballonger og røykmaskin og jeg og Thea var ikke hjemme før kl 04.30 søndag morgen. Klikka.

Søndagen  brukte vi til å rusle rundt på et gigantisk loppemarked som Veronica viste meg sist gang jeg var her. De har alt der. Jeg kjøpte fine fine sko, bilder og ringer. Så stakk vi på In-n-Out burger og spiste lunsj før vi kjørte bort til Robertson Dr og brukte mer penger: Ray Ban clubmaster - check. På kvelden kjørte vi Karima og Camilla til den noe lugubre busstasjonen i Downtown. De er nå straks fremme i San Francisco.

Nå er klokken 03.45 her og jeg får ikke sove. Det har regnet ute i hele natt, og den byen her kan trenge et regnskyll i ny og ne for å renske bort litt støv og skitt. I morgen skal vi på MOCBA og spise lunsj på mitt favorittsted i LA - Toast.

Skal se om jeg får somlet meg til å legge ut noen bilder i løpet av uken. Nå må jeg prøve å få noen timer på øyet.


- Awzm ut

2 comments:

Simen said...

Er ikke misunnelig i det hele tatt TENK! Fa1!

Veronica Slaney Øvregård said...

JEG SAVNER DEG!!