3/30/2010

BLÅMANDAG

Å våkne til nyheter om terrorangrep er alltid ille. Å våkne til nyheter om terrorangrep i en by der du selv har vært, og der en av dine beste venninner befinner seg er omtrent hundre ganger verre. Heldigvis gikk alt bra, men følelsen av uvisshet i de minuttene det varer merkes godt. Min venninne lå og sov. En av mange fordeler ved å være b-menneske - jeg bare sier det.

Moskva er en av de mest kontrastfylte byene jeg har vært i, og i en lang periode etter at jeg hadde vært der ønsket jeg ikke å reise tilbake. En grå og forpint by med for mange triste skjebner fristet lite. Nå, fire år senere tror jeg at det hadde vært spennede å se byen på nytt. Oppdage nye steder, møte nye mennesker, få nye impulser og se igjen steder jeg har vært.

Alle mine tanker går i kveld til de som mistet noen i morgenrushet på metroen i Moskva i dag tidlig.


Klasse 3SK på Den røde plass, mars 2006


Hører på: Claude Debussy - Clair De Lune

No comments: