11/14/2008

Et Herrens Tiår

Ja, vi snakker 90-tallet. Og vi liker det. Og hvem er vi? Jo, vi er alle som skal på 90-tallsfest i kveld, og har endevendt kjeller og loft på jakt etter de beste 90-tallseffektene og det ultimate kostymet. Og det er nok å ta av.

Buffalo sko, magekorte topper, Toba&Co-, Miss Sixty-, Sefa og Loisbukser. Kneppebukser fra Adidas og snurreskolisser for "sporty-look" ala Mel C. Lange skinnfrakker i god Matrix-ånd, bakvendt caps, snekkerbukser og one-strap sack. Midtskill, barberte øyenbryn, mørk lipliner og maskelignende hvitt pudder i hele trynet. Skillet mellom 90-talls og bad taste er ikke-eksisterende.

Beverly Hills 90210, Clueless og Helene og gutta på kassetv etter skolen, Go'Elg og Midt i Smørøyet med Asylet i helgene og Titanic, Armageddon, Pulp Fiction og Løvenes Konge på kino. R.Kelly, Spice Girls, Backstreet Boys, 5ive, Aaron Carter, Shaggy, Oasis, Nirvana, The Kelly Family, Hanson, TLC, Faithless, Britney Spears, Christina Aguilera, N*Sync, Vengaboys, Rednex, Aqua og Fools Garden med Lemon Tree på Discman'en. Absolute Music var uten tviiil den kuleste skiva du kunne høre på. Roligdans, say no more.. Tamagotchi, Tetris og Super Nintendo var hva vi syslet med før mobiltelefonen og internett fantes. Alle spilte POG, samlet på Spice Girls-kort, skrev i skoledagbøker og leste TOPP.

Urge, SoHo-sjokoladen, lakkrissnører og løvbiff med påmmfri var nam. Sissel Kyrkjebø smeltet alle hjerter med "Se Ilden Lyse" og Norge ble kåret til the best winter olympic games ever. OL firr-å-nitti satte igjen Norge på verdenskartet. (det er hvertfall det vi liker å tro..)

Phu, jeg stiller hvertfall godt forberedt. Kostyme har jeg også funnet, bare "synd" jeg kastet minisekkene og Buffalo-skoene. Ja, jeg hadde det. De var dritkule. Anklene mine var tynne som fyrstikker og skoene tunge som bly. Heia 1990-tallet!

1 comment:

Anonymous said...

Jeg var konstant forelsket i Geri fra Spice Girls hele 90-tallet :)