1/25/2009

Den dagen Iselin nesten dro til Paris..

Det er surt. Fryktlig surt. Det er egentlig så langt over surt som det kan bli på en mandag. Fyssjom.

Jeg fikk nemlig post fra Paris på lørdag. Ja, sånn i postkassen. Ikke bare på lat, som jeg kaller e-mail. En eller annen gang i forrige uke fikk jeg post på lat, en e-mail fra Lstyle.com. De hadde noen invitasjoner til diverse moteshow i Paris og Barcelona. "Send oss din postadresse samt hvilket show du kunne ønske deg å være med på. Vinnerene får beskjed mandag." Lydig som jeg er svarte jeg, takket og bukket for invitasjonen. Paris hadde vært bra. Og jeg hadde selvfølgelig rukket å glemme det hele, helt til jeg kom hjem fra jobb på lørdag. I postkassen lå der et brev fra Paris. Og da jeg åpnet det, fant jeg en invitasjon. Jeg var herved invitert til "The Oscar Night". En japansk haute couture designer, Yumi Katsura, sin visning på Four Seasons Hotel midt i smørøyet i Paris, tirsdag 27.januar. Flybilletten kostet stive 3000 kr, men jeg så for meg at verdien i goddie bagen kom til å veie opp for den utgiften. Så ble det verre. Jeg ville jo ikke dra alene, og jeg hadde ikke noe sted og bo. I tillegg kjøpte jeg meg tur til Barcelona forrige uke, og ny iPod, så studentkassa var mer enn tom for aktiviteter øremerket reise og moro.

Etter å ha jobbet iherdig siden lørdag, med å bytte bort jobbvakter, pese på folk jeg kan bo hos og om noen har tid/råd/lyst til å være med, snakket med franskmenn på telefon, mailet og jobbet som bare Iselin kan når det er noe hun virkelig vil, må jeg dessverre fastslå at det ikke blir noen svipptur til Paris denne våren. Det får bli med invitasjonen denne gangen, og så drømmer jeg om post fra Paris til høsten igjen. Da er jeg klar.



Yumi Katsura er mest kjent for sine brudekjoler, og kostymer til filmer.

3 comments:

Christina said...

Det hadde vært så gøy! Sorry, altså, det var veldig uheldig... Facebooken min virket ikke i går heller, så jeg fikk ikke svart deg. Dessverre er det fysisk umulig med flere enn en på rommet mitt (selv Anders må sove på gulvet fordi sengen er så smal), men jeg vil gjerne ha deg over en annen gang! Hvis du plutselig vinner billetter til couture-show igjen, mener jeg... ;)

Veronica Slaney Øvregård said...

aw :(

Anonymous said...

Sjæl ass. Føler med deg.