11/03/2009

THAT WAS IT

Jeg var så heldig at mor og far tok meg med på Michael Jackson konsert på Valle Hovin i 1994. Syv år gammel satt jeg på pappas skuldre og så MJ stige ut av en rakett på scenen. Annet enn det husker jeg at han hang fra en lift mens den beveget seg høyt over publikum og den kvinnlige bassisten. Hun hadde det villeste røde og krøllete håret jeg noen gang har sett. Og alle barna som kom opp på scenen for å synge Heal the World. Da ble jeg litt misunnelig. I kveld ble jeg med mamma på kino for å se This Is It. Jeg har på ingen måte tenkt å annmelde filmen, men det var en fin opplevelse. Mannen er jo død, det er trist, men han var et geni. Under hele filmen ser du hvordan han ikke kan stå stille mens musikken spilles. Han må bevege seg, følge rytmen og utforske den. Jeg er mine foreldre evig takknemlige for at de tok meg med på konsert. Firrånitti var et godt år.









Alle bilder: Getty Images

No comments: